Vystoupení jednoho z našich předních hráčů na bicí nástroje v rámci cyklu Večer pro...
Koncert jednoho z našich předních hráčů na bicí nástroje. Jeho vystoupení jsou vždy strhujícím
zážitkem. Pavel Fajt je český neortodoxní bubeník a avantgardní muzikant. Když se
dnes kdekoliv ve světě řekne česká muzika, každému vytane na mysli i jméno Pavla Fajta.
Bezesporu posunul vnímání i charakter hudby o kus vpřed. Byl hostem prestižních světových
festivalů a scén v Evropě i zámoří.
vstupné: 120,-/70,-
Pavel Fajt je český neortodoxní bubeník a avantgardní muzikant. Když se dnes kdekoliv ve světě řekne česká muzika, každému vytane na mysli i jméno Pavla Fajta. Bezesporu posunul vnímání i charakter hudby o kus vpřed. Byl hostem prestižních světových festivalů a scén v Evropě i zámoří, např. Victoriaville Kanada, Mimi Marseille (F), Alternativa Praha (CZ), Knitting Factory New York (USA), Music Unlimited Wels (A), Ring Ring Beograd (YU), Banlieue Bleue (F), společně koncertoval s nejlepšími světovými hudeníky, např. s Fredem Frithem (GB) při premiéře filmu Step Across the Border, s Tomem Corou (USA), Josef Boys, s Markusem Therofalem (D), Jimem Menesesem (USA), Die Fogel Europas (CZ/A), Geertem Waegemanem (B), Annou Homler (USA), se Stepanidou Borisovou (Jakutsk), s Davidem Prachařem v hudebně divadelní úpravě Hamleta; spoluzaložil Dunaj a Pluto (cena české kritiky Žlutá ponorka za nejlepší album roku), Od roku 2001 leader Sletu Bubeniku (mezinárodní projekt), skupiny Autopilote (Smeykal..didgerido, Yumiko /jap..zpev,) autor hudbny k celovecerním filmům i znělkám (United Islands Praha, MOFFOM, atd.), producent a pedagog(FaVu Brno).
Koncerty Pavla Fajta bývají zpravidla zážitkem neopakovatelným a nenahraditelným. Zejména od dob, kdy nefiguruje jako součást většího a skladbám podřízeného celku (považuji za zbytečné stále omílat jeho působení v Dunaji či Plutu), můžeme s jistotou konstatovat, že od sólových koncertů nemůžeme očekávat vůbec nic. Nebo úplně všechno, jak je libo. Pavel Fajt se od mnohých kolegů "z branže" liší hlavně tím, že nepřehrává nacvičené, ale že skutečně hraje. Hraje, tvoří, mění, boří, konstruuje v dané chvíli a pro ten který okamžik. Existují sice struktury, ze kterých vychází a kterých se drží, "leitmotivy" jednotlivých skladeb pozornější posluchač rozezná, nicméně to hlavní jde mimo ně. Ať tento princip hraní je ideálem sólových hudebníků, nebo jejich postrachem, Pavel Fajt je člověk, kterému sedí maximálně a úměrně jeho virtuozitě je pro něj přirozený.
P.S.
„Nesnažím se unavovat posluchače přílišnou akademičností, vím kam bicí souprava patří a kde jsou její limity. Věřím rytmům a energii v nich obsažených. Moji snahou za poslední roky je udělat „dokonalý archetypální rytmus“ takový prarytmus všeho. Rytmické Lůno. Tam směřuji. To je můj Drum Trek.“
P.F